Logo Bree.ro

Postat de Daniela in Locuri pe data de 2013-09-20
Articole: 469
Comentarii: 8
Nou Venit
Geoparcul Dinozaurilor este un parc natural care se intinde pe toata Tara Hategului si in plus de asta este o arie complet protejata prin anul 2004. Iar prin anul 2005 acesta a fost acceptat in Reteaua Europeana a Geoparcurilor si in Retaua Globala (sub egida UNESCO). Din anul 20 Geoparcul are o suprafata totala de 2.3940 ha, protejata sub numele de „Situl Strei-Hateg”.

Anul acesta pana pe data de 18 august s-au facut cateva studii si cercetari de cativa studenti din tara, vreo 17 la numar in vederea elaborarii unor proiecte si lucrari stiintifice ulterioare.

"Geoparcul Dinozaurilor Tara Hategului este si o prelungire in lumea reala a spatiului universitar, permitand atat realizarea unor cercetari si studii pe teritoriul sau, cat si aplicarea rezultatelor cercetarilor. Cu sprijinul studentilor aflati in aceste zile pe teritoriul geoparcului, ne propunem sa atingem trei arii importante, şi anume identificarea unor noi teme de proiecte pentru comunitatile locale, identificarea de noi obiective si trasee de interpretare turistica si, nu in ultimul rand, definitivarea planului de management al geoparcului", a declarat miercuri coordonatorul proiectului, dr. Alexandru Andrasanu, directorul Geoparcului Dinozaurilor Tara Hategului - Universitatea din Bucuresti.

Pe  teritoriul acestui parc protejat de lege s-au creat cinci trasee tematice, si anume:

1. „Valea dinozaurilor” aflata pe ruta Sanpetru-Ohaba Sibisel. Acest traseu are inclus situri cu semnificatie paleontologica si geologica aparte.
2. „Drumul vulcanilor” aflat pe teritoriul comunei Densus. Acest traseu are inclus de-a lungul drumului situri cu semnificatie geologica (vulcanismul cretacic din Transilvania), îmbinate cu puncte de observaţie a naturii animate (păsări, fluturi, plante).
3. „Salasu de Sus – Natura si istorie medievala” aflat chiar pe teritoriul comunei Salasu de Sus. Traseul facaut este o imbinare a unor situri ilustrative pentru trecutul medieval al Tarii Hategului, cu situri dedicate florei şi faunei endemice ale regiunii.
4. „Vulcanii din vremea dinozaurilor”, aflati pe teritoriul comunei Densuş.
5. Traseul din jurul Turnului de la Rachitova aflat pe suprafata comunei omonime ce dureaza cu aproximatie o ora si are o lungime de aproximativ 1,5 km.
Taguri: tara hategului Geoparcul Dinozaurilor locuri destinatii turistice